Friday, August 12, 2016

עיצוב פנים עוד מספר נקודות צבע על צבעים

עיצוב פנים  עוד מספר נקודות צבע על צבעים

במאמר הקודם הצבענו על משמעות הצבעים בתהליך עיצוב הפנים ובחלל המעוצב.
מאמר זה יציג את הקשר בין בחירת צבעים לתכונות אופי.

כל אחד מאתנו אוהב במיוחד צבע מסויים, יש קשר בין אישיות לגוון מועדף.

לבן – הלבן כולל בתוכו את כל צבעי הקשת לכן הוא נותן את הרגשת הפשטות הרוגע והשלווה. שלמות והבנה עם הרבה התחלות חדשות. לטיפוס של לבן יש טוהר ורצון לעשות דברים בצורה משלמת. מבחינה עיצובית בשימוש לא נכון הוא יכול להיות משעמם ומנוכר.

שחור – הבחירה בצבע זה מצביעה על רצון להתגונן ולהסגר ללא יצירת אינטרקציה עם הסביבה. יכולת לסיים תהליכים, לפתוח דף חדש, אהבת אתגרים עם נטיה להרים ידיים בזמן משבר. מבחינה עיצובית השחור יוצר תחושה של חלל קטן לוחץ ומחניק. כדאי להשתמש בו להדגשת צבעים אחרים- אך במינון נמוך.

אדום – אנשים המעדיפים אדום הם בעלי אופי דומיננטי ומוחצן, מנהיגים מטבעם, שאפתנים, חזקים ומשפיעים, עם רצון חזק למצויינות. אוהבים אתגרים ותחרות ויודעים להשיג את מבוקשם. מבחינה עיצובית זהו צבע חם מתבלט ומורגש, הוא מודגש ומושך תשומת לב . הוא מבטא כוח תנועה, התלהבות ולהט של עשייה. כדי לקבל חדר דרמטי כדאי להשתמש בהרבה אדום כהה.

כתום – בחירה בצבע זה מצביעה על יכולות גבוהות ורמת פעילות גבוהה עם רצון להשגיות והתחדשות שלא באה לידי מימוש. אנשים יצירתיים ושמחים, לעיתים מצביע על התאוששות אחרי תהליך שדרש כוחות פיסיים ונפשיים. מבחינה עיצובית הכתום ממריץ חם ומעורר שמחה התלהבות ועניין. כתומים בהירים משרים אוירה נוחה וחמימה בחדר. כתום עז מושך תשומת לב ומסנוור. בכתומים כהים משתמשים במסעדות ובחדרי אוכל כי הם מעוררי תאבון.

צהוב – הצבע מועדף על אנשים אוהבי חברה בעלי רגישות גבוה הקולטים היטב את הנעשה סביבם, עם יכולת גבוהה לעבוד בסביבה של אתגרים ומטלות קשות. אנשים עם שמחת חיים ועולם פנימי עשיר ויכולת ריכוז טובה עם נטייה לעזרה לזולת. מבחינה עיצובית נותן אוירה עליזה וזוהרת הוא צבע הקיץ האור והשמש. צבע מעורר ומדרבן. גווניו השונים משפיעים לטובה על יצירתיות והתחדשות, זיכרון ומחשבה צלולה. צבע צהוב בהיר על תקרה בחדר ייתן הרגשה של אור וזוהר של השמש.

ירוק אנשים הבוחרים בצבע זה הינם מאוזנים, שקולים המשרים אווירה רגועה ושקטה הפועלים בשלווה ומיקוד עם מינימום לחצים וחילוקי דעות, מרוצים מהסביבה ומעצמם. אנשים עם יכולת למידה וצורך לחופש ומרחבים המעדיפים להיות שייכים לקבוצה וללכת אחרי מנהיג. מבחינה עיצובית צבע מאזן, מיצב ונעים לעין. מרגיע ומשחרר ועוזר ליצירתיות ולריכוז בעבודה. הירוקים מתאימים לחדרי מנוחה ולחדרים בהם זקוקים לשקט ואווירת עבודה טובה.

כחול – הבוחרים בצבע זה הם רגועים ותקשורתיים עם עולם פנימי עשיר. יכולת ניתוח טובה, עם שתי רגליים על האדמה. מבקשים להעמיק ולהבין כל דבר ומבטאים היטב את עצמם. במצבים קיצוניים יכולים להיות מאופקים ומרוחקים. מבחינה עיצובית שייך לצבעים הקרים, משדר שלווה, חוסר דאגה, מתינות נוחות ונועם. הוא נותן הרגשת הקלה ורצון לתקשר. צבע כחול שמים על תקרת החדר יגרום לתקרה להראות גבוהה יותר.

סגול הבוחרים בצבע זה הינם רגישים עם יכולת שיפוט ואינטואיציה מפותחת תוך הבנת המניעים והרצונות של בני אדם. מעדיפים את חיי הרוח יותר מחיי היום יום הרגילים. התנהגות אצילית עם כבוד עצמי. מבחינה עיצובית צבע המשלב את הלהט שבאדום והשלווה של הכחול. יש בסגול מסתוריות ואצילות הוא מסמל חוכמה, כבוד עצמי ומסירות.


ורוד – הבוחרים בצבע זה זקוקים לאהבה ולחיזוק מסביבתם הקרובה הנמצאים בתקופה רומנטית ורגישה. מבחינה עיצובית צבע רך, עדין ומתוק מזכיר לנו ילדותיות הוא צבע אוורירי וקל ומשרה אוירה נעימה, נוחה ואדיבה.

מאמרים בבלוג בנושא עיצוב פנים ואדריכלות




No comments:

Post a Comment