Monday, December 2, 2013

מצפה רמון, מקום אידאלי לקהילת גמלאים פעילים

בהתאם לניסיון האמריקאי מצפה רמון היא מקום אידאלי לגמלאים פעילים.
למצפה מספר יתרונות בולטים לגמלאים: יתרונות מס (כולל מס רווחי הון על החסכונות), דיור זול, נוף ומקום שלו, מזג אוויר מעולה במרבית השנה, אפשרות הגעה מאזור המרכז עד פתח הבית בתחבורה ציבורית נוחה, יישוב עם תשתית טובה של חוגי אומנות, יוגה, טיפולים המשמש כמקום מועדף ע"י אומנים שמופיעים במועדון הג'אז ובתי המלון ונשארים ללון במקום.

ראשית, למה הכוונה במונח קהילת גמלאים פעילה?

דיור מוגן וכפר גמלאים פועלים על אותם עקרונות. בשניהם יש מרפאה צמודה פעילה מסביב לשעון שמעניקה את כל השירותים הרפואיים שהדיירים נצרכים להם.
 הפן הנוסף שחשוב ומגוון הוא הפעילות החברתית הניתנת במקום. מקומות אלה מציעים חוגים רבים: חוגי יצירה, מקהלה, תיאטרון, אומנות ועוד מגוון תחומים שמנעימים את שהות הדיירים.
ההבדל היחידי הוא האזור שבו הם ממוקמים. דיור מוגן ממוקם בעיר בבניינים משותפים וכפר הגמלאים ממוקם מחוץ לעיר בשדות רחבים. הבחירה היא בעיקר מטעמים של נוחות ונגישות של המשפחה למקום.
בעומר קיים כפר גמלאים פעיל ומצליח.

רבים מאוכלוסיית פלורידה היא פנסיונרים מבוגרים, אשר לאחר יציאתם לגמלאות, עברו מכל רחבי ארצות הברית, בעיקר מהערים הקרות, לפלורידה, ע"מ לנפוש וליהנות ממזג האוויר החמים. מסיבה זו יש בפלורידה אחוז גבוה של נהגים קשישים, עסקים הפונים אל קשישים ומתנהלים בה, יחסית, הרבה מחקרים הקשורים בזיקנה. 
לפלורידה יש מתחרה רצינית, אריזונה, שצמחה בשנים האחרונות, והיא לדעתי, המודל הקרוב ביותר למצפה רמון.
 תיאור בכתבה בגלובס  14/05/2012,

הנסיקה המסיבית במעמדה של סקוטסדייל, אריזונה,  החלה כבר ב-1993, אז נבחרה רשמית לעיר הראויה ביותר למגורים בארצות הברית. 
עד אז נחשבה ליישוב ספר שבו חיו כמה אלפי תושבים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך יחסית. אלה התפרנסו בעיקר 
 מגידול בקר וסוסים, וחיו בסגנון שהזכיר את סרטי המערב הפרוע בכיכובם של ג'ון וויין וקלינט איסטווד.

בשלב מאוחר יותר, בעיקר בגלל האקלים החם והאוויר הנקי (יחסית), אימצו את האזור פנסיונרים, "תושבים מבוגרים" באמריקאית, שביקשו לפרוש מהחיים במטרופולינים האורבניים וחשבו שמיאמי, מעוז הפנסיונרים הרשמי של ארצות הברית, כבר צפופה מדי. פיתוח מסיבי של תשתיות במחוז מריקופה המטרופולין של פניקס (בהן בניית הכביש המהיר 101), והקמת מגרשי גולף מפוארים, המושכים חובבי משחק מרחבי המדינה, שינו את התמונה.
סקוטסדייל מודל 2012 היא אבן שואבת לתיירים ולתושבי קבע חדשים כאחד. בין השאר בזכות המחירים 
הנמוכים של מאות בתים ומגרשים שנבנו באזור, שמחיריהם צנחו בעשרות אחוזים בעקבות המשבר הכלכלי 

באזור העיר העתיקה של סקוטסדייל (הלב התוסס של חיי הלילה שעשיר במסעדות, בברים, במועדוני לילה
ובגלריות) ניתן כיום לרכוש דירות של שניים ושלושה חדרים מתוחזקות להפליא, במתחמי מגורים המצוידים גם בבריכות שחייה ובחדרי כושר צמודים, במחירים הנעים בין 50 ל-60 אלף דולרים בלבד


קיים דמיון רב בין מצפה רמון  לסקוטסדייל, יתרונה של מצפה רמון הוא במענקים והתמיכה שניתן לקבל במצפה רמון, הן ע"י משרד התיירות שנותן מענק כספי נדיב, והן ע"י משרד הכלכלה שמשתתף בכשליש מעלות השכר של העובדים שיועסקו במיזם המוצע.
מאמר זה הוא נקודה למחשבה לייזמים הרוצים להשקיע במצפה רמון ושלהם אני אומר: אל תשקיעו  בדירות להשכרה, השקיעו במיזמים שיעזרו גם ליישוב וגם לכם וכך תוכלו להינות מהמענקים שהמדינה נותנת לייזמים וגם תקדמו יישוב קטן ומיוחד הממוקם על שפת המכתש הגדול ביותר מסוגו בעולם, מכתש רמון.

ג'וני בכור
מינימקס מהנדסים בע"מ
054-4312166


No comments:

Post a Comment