Tuesday, November 18, 2014

תוכנה לניהול נכסים ומבנים


אי אפשר להחזיר את הזמן אחורה אבל אפשר להחיות תוכנות שהפסיקו לפעול.

החייאת תוכנה מצליחה שעבדה על מחשבי PC  הראשונים בשנות השמונים היא בהחלט משימה אפשרית שעשוייה להכניס כסף רב לבית התוכנה שיעשה זאת במצפה רמון.

התוכנה המקורית פותחה על מערכת ההפעלה דוס במחולל יישומים DBASE  קומפלה והופצה במעל 40 התקנות בחברות נדל"ן  ישראליות. זה לא נשמע הרבה אך בשוק הישראלי הקטן של שנות השמונים זה היה המון והתוכנה שלטה בשוק של חברות הנדלן שעבדו עם מחשבי PC .

הפסקת הפעילות בעקבות  הפצת    מערכת ההפעלה המהפכנית   WINDOWS שחיסלה את פעילות מחולל היישומים DBASE  היא גם הטריגר לחידוש התוכנה.

אי אפשר להחזיר לחיים את אשתי המנוחה חנה בכור ז"ל שהדריכה את המשתמשים בתוכנה ואת אבי המנוח מנשה  בכור ז"ל שעבד עם התוכנה והציג סיבוכים שאינם נוחים למשתמש שמעולם לא עבד עם מחשב. 
בהחלט אפשר להחזיר לחיים את התוכנה כך שתוכל להתחרות בתוכנות רבות בתחום המשווקות בהיקפים גדולים לחברות נדל"ן וחברות עסקיות המנהלות נכסים ומבנים.

 החידושים בשפות המחשוב והשימוש המסיבי בסמארטפונים  נותנים יתרון עצום לפיתוח חדש המותאם לחידושים  האחרונים ויכול להתחרות בקלות עם התוכנות הוותיקות שעברו התאמות לחידושים בשוק.
כיום יש אפשרות לשלב בתוכנה הצגת תמונות של המבנה והאזור דרך גוגל, הצגת מפת האזור ומסלול הגעה, ושימוש בשפות התכנות המותאמות לסלולר והמאפשרות שילוב תוספים חינמיים שיאפשרו מידע רב על הנכס שיוצג באופן ברור גם בסלולר.  

הסרת הגבולות והפיכת האינטרנט לגורם מקרב מאפשרת הפצה בינלאומית  בהיקפים גדולים. לוורסיה באנגלית יש פוטנציאל שיווק גדול בקרב חברות גדולות המנהלות  את הנכסים שלהם

בית תוכנה, או סטארט אפ  שיעשה זאת יזכה לעזרה בניתוח המערכת כנדוניה שאני מוכן לתת כדי לקדם את הקמת בית תוכנה במצפה רמון.
ניסיון של למעלה משלושים שנה והכרת הנושא הם נכס רציני שיכול לעזור מאוד בכתיבת התוכנה.
כן אנחנו במצפה רמון יודעים שאין כדאיות כלכלית בפתיחת בית תוכנה במצפה רמון  אך לדעתי הערך המוסף של הידע בנושא המוצע חינם שווה הרבה כסף לבית תוכנה שיחליט לפתוח סניף קטן במצפה רמון 

בשלב זה יפתחו את התוכנה סטודנטים להנדסת תוכנה במכללה להנדסה סמי שמעון בבאר שבע בקורס של דני אלמוג. שבו אני משמש כמנחה מקצועי.

אני מקווה כי הסטודנטים יוכלו להשתלב בפיתוח המסחרי של התוכנה ולמצוא דרכה מקום עבודה במהלך ולאחר סיום הלימודים.

ולפני שאציג את התוכנה מצורפות שתי קישוריות לשני פוסטים המציגים רקע לנושא





תוכנה לניהול נכסים ומבנים 
 מטרת התוכנה

ניהול, שליטה ומעקב נכסים ומבנים, מההיבט הכספי ומניתוח מידע, עבור ארגונים עסקיים המנהלים ומאכלסים נכסים רבים ורוצים לקבל מידע בהתאם לפילוח של מבנה ארגוני, ניהול כספי של חוזה השכירות, אחזקה ותפעול של הנכסים וקבלת מידע בשאילתות למסד הנתונים.

התוכנה המיועדת לחברות וקונצרנים גדולים המאכלסים אלפי מטרים רבועים ורוצים לנהל ולשלוט על משאבי השטח שלהם ולארגונים פיננסים המתפרנסים מהשכרת מבנים וגביית שכר דירה עבורם.

התוכנה תופץ דרך אתרי השכרת תוכנה תמורת תשלום חודשי.

הבסיס לידע ולניתוח המערכת יהיה תוכנות עזגד נכסים ועזגד ניהול מבנים שפותחו ונמכרו בארץ בשנות השבעים ע"י חברת עזגד מחשבים שהיתה חברת בת של מינימקס מהנדסים.

תיאור כללי

מסד נתונים, Data base, האוגר את  כרטסת נכסים, מגרשים  ומבנים.

התוכנה מאפשרת שליפה של הנתונים והצגת מידע  מילולי וטכני על הנכס כולל תמונות ושרטוטים ומאפשרת  חישובים כספיים  על בסיס הנתונים האגורים וניתוחי רגישות .

 התוכנה זמינה וקלה לתפעול גם בסמארטפונים  על שפות, מהדרים ובסיסי נתונים חינמיים כמו HTML,, JQUERY  , XAMPP ,MYSQL ,PHP  CSS  JAVASCRIPT, XML, AJAX, RSS  ועל  בסיס שימוש בשירותי ענן זולים או חינמיים בגרסאות הפיתוח.

 כרטיס הנכס מכיל יותר מ60 שדות המציגים את תעודת הזהות של  הנכס.

בתוכנה טבלאות אינדקסים, שערי מטבעות להם צמודים חוזי השכירות, עדכוני מידע על תשלומי שכ"ד, מיסוי, מבנה ארגוני, סוגי שטח, סוגי נכסים ומבנים

חישובי ודוחות התוכנה 

מציגים את פרטי הנכסים בפילוחים שונים.

קבלת תמונה מלאה בכל רגע נתון על משאבי השטח, ועל תנועות החיוב והזיכוי של כל נכס, בהתבסס על טבלאות האינדקסים ונתוני הנכסים לדוגמה:

 תאריך ונתוני פרטי תשלום, תאריכי חידושי חוזים,

שימוש בשטחים לפי פילוח של: חברות בנות, מחלקות ואגפים בארגון,

חלוקת שטחי הבניין- בהתאם לקומות וסוגי שטח.

מכתבי תשלום ודוחות בהתאם לתנאי חוזי ההשכרה.

מידע עדכני על גבייה או תשלומים צפויים כולל אפשרות לביצוע תחזית הכנסות והוצאות צפויות בהתאם לניתוחי רגישות שח מדדים חזויים

יתרונות העבודה עם התוכנה 

·        הכנסת נתוני נכסים וחוזים קלה ופשוטה, לאחר מכן התוכנה תנהל את מערך הנכסים והמבנים

·        התוכנה תספק דוחות מקיפים, תחשב, תזכיר ותתריע על תאריכים חשובים ותנהל מעקב שוטף אחר הנכסים והחוזים

·        קבלת מידע אמין ללא שגיאות בקליק

·        התוכנה פועלת על קשת רחבה של אמצעי מחשוב, החל ממחשב נייח ועד לסמארטפונים

No comments:

Post a Comment